בואו להכיר את מרדכי בן דוד ב-60 שניות

    דודי איינהורן No Comments on בואו להכיר את מרדכי בן דוד ב-60 שניות
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרדכי בן דוד ורדיגר או בכינויו m.B.D נולד ב י' בניסן לפני ששים וחמש שנים והוא נחשב למלך הבלתי מעורער של המוזיקה החסידית ומפורצי הדרך הראשונים של המוזיקה

    מרדכי נולד בניו יורק לאביו החזן דוד ורדיגר. האב דוד שימש כזמר וחזן בחסידות גור וכשהגיע מרדכי הצעיר אף הוא לקדמת הבמה, החל להופיע עם מוזיקה חדשנית יותר. מרדכי שעדיין לא התפרסם אימץ לעצמו את שם אביו והחל לקרוא לעצמו בן דוד, שם שנשאר איתו עד היום.

    בשנות ה-70 הוציא אביו דוד ורדיגר תקליט שנקרא עונג שבת ולראשונה בנו מרדכי צורף לתקליט שם הוא שר את שירו הראשון בקריירה "ממקומך".

    כיום מרדכי בן דוד מקורב לתורת ברסלב ואף הוציא כמה שירים שמקורם מברסלב כמו בעניין השמחה ואפשר לתקן.

    הלהיטים של מרדכי בן דוד סובבו את כל הגלובוס מהשיר "כוכבים", "ירושלים לא למכירה", דרך "אנחנו מאמינים" "חברון מאז ולתמיד" וכולם אהובים.שיריו חצו את כל המגזרים ואף במגזר הכללי השירים משיח ואנחנו מאמינים נהפכו ללהיט בין רגע.

    משפחת ורדיגר היא משפחה מוזיקאלית מאד. מרדכי הוא אח של הזמר מנדי ורדיגר, דודו של הזמר ישראל ורדיגר ואבי של הזמר יידל ורדיגר.

    עד היום הוציא מרדכי בן דוד קרוב לשלושים אלבומים כשהאחרון היה בשנת 2011 אז הוציא את האלבום כיסופים.

    למרות הכרזתו כי יפסיק להוציא אלבומים בעקבות תופעת הצריבות שפוגעת בכיסם של האומנים, עובד בימים אלו מרדכי על אלבום חדש.

    בתקופה האחרונה הוא אף שחרר שלושה סינגלים מהאלבום שייצא בקרוב. "בשיר וקול תודה' "ובמקהלות" שהולחנו לכבוד חתונת נכדתו והשלישי "נקום" עקב המצב הביטחוני בארץ ישראל.



    0 תגובות